Witamy na stronie - Ciemna Stron Mocy, niech moc będzie z Tobą!
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Share Thread:
Niebezpieczna insulina
#1
Niebezpieczna insulina



Chociaż tłuszcze pokarmowe dostarczają największa ilość energii spośród wszystkich składników pokarmowych, to jednak nie one są zasadniczym czynnikiem odpowiedzialnym za rozwój masy tłuszczowej ciała. Niekorzystny obraz sylwetki, kształtuje się przede wszystkim pod wpływem zwiększonej aktywności insuliny – hormonu będącego najsilniejszym aktywatorem procesu lipogenezy (syntezy kwasów tłuszczowych) znanym w ludzkim organizmie. Insulina pobudza rozwój tanki tłuszczowej za pomocą wielu mechanizmów. Pod wpływem jej działania dochodzi do bardzo silnego przyrostu tłuszczowej masy ciała w obrębie jamy brzusznej, co wiąże się z poważnymi zaburzeniami metabolicznymi i ryzykiem rozwoju wielu poważnych chorób.


Jak się okazuje jednym z najsilniejszych czynników zwiększających aktywność tego hormonu w ludzkim organizmie są cukry (węglowodany), szczególnie o wysokim indeksie glikemicznym, czyli te, które są bardzo szybko trawione i wchłaniane w przewodzie pokarmowym. Nadkonsumpcja węglowodanów prostych połączona z jednoczesnym przyjmowaniem sterydów najczęściej prowadzi do silnego rozrostu masy tłuszczowej ciała. Jest to szczególnie widoczne wśród osób o endomorficznej budowie ciała. Jeżeli w okresie stosowania sterydów dochodzi do powstawania niekorzystnych zmian w budowie ciała, należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj spożywanych węglowodanów.


Aby skutecznie ustrzec się przed rozrostem tkanki tłuszczowej, w pożywieniu należy ograniczać spożycie jasnego pieczywa, białego ryżu, makaronów, słodyczy, napojów słodzonych oraz soków owocowych. Produkty te mogą być spożywane jedynie w okresie pierwszych godzin po treningu siłowym. Należy pamiętać, że źródłem węglowodanów prostych są także odżywki, dlatego ich spożycie wśród osób ze skłonnością do nadwagi powinno być ściśle kontrolowane.



W przypadku obserwowania niekorzystnych zmian w budowie ciała podczas przyjmowania sterydów, należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj spożywanych cukrów. Wśród węglowodanów powinny dominować cukry o niskim indeksie glikemicznym (gruboziarniste pieczywo, ciemne kasze, niełuskany ryż oraz warzywa). Należy także pamiętać, że ważny jest nie tylko odpowiedni rodzaj węglowodanów, ale również ogólna ich ilość w diecie. Zbyt duża ich konsumpcja może powodować, iż to właśnie one będą zużywane jako zasadnicze źródło energii. Organizm mając ciągły dopływ łatwo przyswajalnych cukrów nie będzie się trudzić z mobilizacją kwasów tłuszczowych, których metabolizm jest znacznie bardziej skomplikowany. Spożywając znaczne ilości węglowodanów chronimy, po prostu zbędną tkankę tłuszczową, utrudniając tym samym proces redukcji masy ciała.


Załączone pliki Obrazki
   
Odpowiedz


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Insulina jako stymulator budowy ciała SCREAM 0 567 14.08.2020, 08:49
Ostatni post: SCREAM
  Insulina jako stymulator budowy ciała – przyjaciel czy wróg? SCREAM 0 919 17.05.2020, 09:24
Ostatni post: SCREAM
  Insulina i jej wpływ na masę mięśniową SCREAM 0 1 308 18.01.2020, 11:56
Ostatni post: SCREAM
  Insulina SCREAM 0 4 495 29.11.2016, 10:54
Ostatni post: SCREAM
  Insulina – substancja dopingująca SCREAM 0 4 854 03.11.2016, 17:16
Ostatni post: SCREAM
  Dorian Yates jego cykle GH i insulina csm 0 6 828 02.07.2015, 10:31
Ostatni post: csm
  Kulturyści i insulina csm 0 4 208 08.04.2015, 21:51
Ostatni post: csm

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości