Witamy na stronie - Ciemna Stron Mocy, niech moc będzie z Tobą!
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Share Thread:
Insulina
#1
Insulina


Jak sterować w bezpieczny sposób tym hormonem, aby uzyskiwać maksymalne przyrosty masy mięśniowej?Insulina to najbardziej skomplikowany hormon w organizmie. Jeśli spytasz dwóch osób o jej działanie, prawdopodobnie usłyszysz dwie różne odpowiedzi. Jedna powie, że od insuliny się tyje, a druga, że od niej się chudnie i ma więcej mięśni. Kto ma rację? Tak naprawdę oboje. Insulina wywiera znaczący i silny wpływ na tkankę tłuszczową i na tkankę mięśniową. Wpływa również na inne hormony. Dlatego tak trudno sobie z nią radzić. Niemniej jednak jest to warte wysiłku. Umiejętność manipulowania insuliną to jedna z najskuteczniejszych broni w arsenale kulturysty im więcej wie się na ten temat, tym łatwiej jest regulować jej działanie za pomocą diety, suplementów i treningu.



Kulturystów interesuje to, kiedy i ile insuliny wydziela się w organizmie, i jak na to reagują jego komórki. Ta reakcja określana jest wrażliwością na insulinę.Kiedyś uważano, że aby być szczupłym, trzeba utrzymywać niski poziom insuliny. Teraz, po dokładniejszym zbadaniu sprawy wygląda na to, że wysoki poziom insuliny ułatwia regenerację i przyrost mięśni oraz redukcję tkanki tłuszczowej. Oba podejścia są słuszne, ale niestety, są one całkiem przeciwstawne. Oczywiście, przez większość czasu należy utrzymywać niski poziom insuliny, by organizm nie mógł magazynować węglowodanów w postaci tłuszczu i by w związku z tym mógł spalać tkankę tłuszczową. Jednakże po treningu warto porządnie podnieść poziom insuliny i zjeść sporo węglowodanów, białka, kreatyny i mikroelementów, by osiągnąć maksymalny przyrost mięśni i jak najlepszą regenerację (tutaj kłaniają sie suplementy zwane przed-treningówkami).W oparciu o najnowsze doświadczenia zawodowych kulturystów badaniach na zwierzętach i na ludziach, zwiększenie poziomu insuliny po treningu w połączeniu z odpowiednim i nieprzerwanym dopływem glukozy, aminokwasów egzogennych i mikroelementów w ciągu kilku godzin, daje zaskakująco duże przyrosty mięśni.


Insulina i białka: działają razem. Insulina jest produkowana przez trzustkę. Gdy wydzieli się do krwi, ma ogromny wpływ na metabolizm węglowodanów, gdyż pobudza transport glukozy (cukru) do komórek. Insulina pobudza również wychwyt aminokwasów i syntezę białek.Z drugiej strony insulina wprowadza również do komórek wolne kwasy tłuszczowe i zapobiega rozpadowi zmagazynowanego tłuszczu. Czyli insulina może spowodować tycie.


Biorąc to pod uwagę, czy kulturysta kiedykolwiek powinien chcieć zwiększyć poziom insuliny? Dowody naukowe świadczą o tym, że wzrost poziomu insuliny poprawia wykorzystanie białka. Generalnie jedzenie białek łącznie z węglowodanami jest chyba najlepszym sposobem na uzyskanie maksymalnego wpływu białka na przyrost mięśni. Rezultatem jest zwiększona synteza białek i większy przyrost mięśni. Czas po treningu to największa wrażliwość na działanie insuliny. Mając wrażliwe mięśnie na jej działanie, wystarczy mniejsza ilość insuliny do wywołania tego samego efektu (np. wprowadzenia danej ilości aminokwasów i glukozy do mięśni).


Największy wzrost wydzielania insuliny powoduje połączenie białek z węglowodanami. W wielu pracach porównywano wzrost wydzielania insuliny pod wpływem samych węglowodanów (75 g dekstrozy) ze wzrostem po zjedzeniu posiłku zawierającego białka (co najmniej 30 g) i węglowodany (co najmniej 50 g). Wniosek z tych prac był jednoznaczny: białka plus węglowodany bardziej zwiększają wydzielanie insuliny niż same węglowodany.


Mimo to wielu kulturystów nadal stara się ograniczać spożycie węglowodanów i często jedzą same białka, lub z niewielką ilością węglowodanów. Taki sposób odżywiania się może wywołać problemy. Gdy je się białka bez dodatku węglowodanów, organizm część tego białka przekształca w glukozę. W tym celu uwalnia substancję zwaną glukagonem, związek o działaniu katabolicznym, który zmienia stan hormonalny i metaboliczny organizmu.


Są dwa rodzaje gadżetów insulinowych: substancje, które powodują lub pobudzają wydzielanie insuliny oraz takie, które zwiększają wrażliwość na jej działanie. Teoretycznie, dla lepszego efektu powinno się brać je razem, a nie osobno.


Niewiele można powiedzieć o substancjach wydzielających insulinę. Najlepiej poznanymi są aminokwasy leucyna, arginina i lizyna. Zjedzenie białka zawierającego te aminokwasy to nie to samo, co przyjęcie ich na pusty żołądek. Natomiast substancje zwiększające wrażliwość na insulinę są jakby bardziej skuteczne, gdyż naukowcy uważają, że odkryli główny defekt (postreceptorowy) odpowiedzialny za powstawanie oporności na insulinę. Jednakże zwiększenie wrażliwości na insulinę też ma swoje wady.

[/align]
Niemniej jednak przyjrzyjmy się zaletom. Jeśli zwiększy się wrażliwość na insulinę, osłabiając lub eliminując oporność na insulinę, ma się duże szanse na znaczny przyrost mięśni i wzrost siły nie mówiąc już o spadku tkanki tłuszczowej.Manipulowanie insuliną to awangardowa nauka, która wymaga dalszego rozwoju i jeszcze dużo kwestii jest do poznania.


Załączone pliki Obrazki
   
Odpowiedz


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Insulina jako stymulator budowy ciała SCREAM 0 572 14.08.2020, 08:49
Ostatni post: SCREAM
  Insulina jako stymulator budowy ciała – przyjaciel czy wróg? SCREAM 0 920 17.05.2020, 09:24
Ostatni post: SCREAM
  Insulina i jej wpływ na masę mięśniową SCREAM 0 1 310 18.01.2020, 11:56
Ostatni post: SCREAM
  Niebezpieczna insulina SCREAM 0 2 600 01.02.2018, 11:29
Ostatni post: SCREAM
  Insulina – substancja dopingująca SCREAM 0 4 856 03.11.2016, 17:16
Ostatni post: SCREAM
  Dorian Yates jego cykle GH i insulina csm 0 6 832 02.07.2015, 10:31
Ostatni post: csm
  Kulturyści i insulina csm 0 4 209 08.04.2015, 21:51
Ostatni post: csm

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości