Witamy na stronie - Ciemna Stron Mocy, niech moc będzie z Tobą!
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Share Thread:
Tłuszcze rano węgle na noc czy to ma sens?
#1
Siema od dawien dawna jem sprawdzonym ułożonym schematem diety zbilansowanej gdzie na śniadania owsiankę z odżywka i dodatkami a na kolacje jajka z masłem orzechowym. Po analizie przeczytaniu trocha artykułów i zapoznaniem się z filmami Iwony Wierzbickiej cenionego dietetyka klinicznego odnośnie insulinoodporności



doszedłem do wniosku że chyba nie do konca dobra jest ta kolejność.

Dlaczego węgle na noc znalazłem taki art w sumie art mojego trenera:

Wiele osób w ostatnim posiłku dnia spożywa tylko białko i tłuszcze, wogóle nie uwzględniając węglowodanów. Tłumaczą to tym że składnik ten odłoży się w tkance tłuszczowej z powodu wolniejszego metabolizmu wieczorem. Ale czy to prawda?

Co czynią dobrego węglowodany złożone na kolację?

1. Zwiększają poziom leptyny gdyż jej rytm dobowo wydzielniczy przypada właśnie na wieczór i noc. Im więcej leptyny tym lepsze spalanie tkanki tłuszczowej.

2. Regulują pracę tarczycy, gdyż ten właśnie narząd wydziela hormony do krwioobiegu w godzinach nocnych, tarczyca i hormon T3 odpowiadają za tempo metabolizmu.

3. Węglowodany złożone hamują katabolizm białek mięśniowych.

4. Polepszają jakość snu. Trawienie węglowodanów oraz insulina doprowadza do lepszego przedostawania się tryptofanu przez barierę krew-mózg.Stymulowanie wydzielania insuliny, zmniejsza we krwi aminokwasy konkurujące z tryptofanem

Ten aminokwas jest prekursorem serotoniny, która nazywana jest hormonem szczęścia. Serotonina jest substratem melatoniny. Wysoki poziom melatoniny zapewnia spokojny sen.

Nie jest zalecane spożywania dużych dawek białka przed snem gdyż pokarmy bogate w białko utrudnią przedostawanie się tryptofanu do mózgu, dodatkowo organizm zajęty jest trawieniem białek, a nie rozpoczęciem procesów naprawczych.

Dodatkowo białko zwiększa termoenezę, a poprzez produkcję tyrozyny doprowadza do wzrostu hormonów takich jak dopamina i noradrenaliny czyli hormony walki. Będzie to skutkowało częstym przerywaniem snu, a to z kolei zaburzy działanie hormonu wzrostu. Znacznie lepszym pomysłem jest dorzucenie do węglowodanów porcji aminokwasów, zapewni to ochronę antykataboliczną i nie obciąży organizmu trawieniem białek.


Natomiast w kolejnym art też jego autorstwa pokazuje zalety śniadania tłuszczowo-białkowego:


Co daje takie śniadanie z małą ilością węglowodanów (10g z warzyw) i dużą ilością tłuszczy i białek?
1. Normuje poziom leptyny, co zapobiega atakom na słodycze w dalszej części dnia. Zalecane u osób otyłych u których występuje leptynooporność.
2. Minimalizuje wyrzut insuliny. Nie blokuje lipolizy i pozwala glukagonowi działać.
3. Pozwala hormonowi wzrostu spokojnie działać z rana i spalać tkankę tłuszczową.
4. Kortyzol, gdy nie napotyka węglowodanów to pięknie rozbija trójglicerydy redukuje Nasz tłuszcz zapasowy.
5. Jest pyszne i bardzo sycące. Nie powoduje senności poposiłkowej.
6. Stanowi bardzo dobry posiłek przy wykonywaniu treningów aerobowych o niskiej intensywności z rana. Gdyż trening taki na niskich zasobach glikogenu pozwala od razu spalać tkankę tłuszczową.

..jakie jest wasz zdanie na ten temat?
Odpowiedz
#2
Ma to ręce i nogi, ale i tak w ogólnym rozrachunku liczy się dobowe spożycie węgli białka i tłuszczów. Zależy to od indywidualnego podejścia i preferencji. Jeżeli trzymamy się założeń diety to i tak osiągniemy sukces. Niezależnie czy zjesz węgle rano czy wieczorem. Ważne, żeby była ich odpowiednia ilość. Tak samo wiadomo że są okresy w ciągu dnia, w których najlepiej spożywać węgle proste lub złożone. Proste okołotreningowo natomiast złożone o innych porach. Ale generalnie i tak liczy się końcowa dobowa ilość węgli, jeżeli z nimi przesadzimy to i tak nadmiar zostanie przetworzony w tkankę tłuszczowa.
Odpowiedz
#3
Polecam w tym temacie ksiazke System Body Logistic autor Katarzyna Matella i kursy zorganizowane przez nią. Moźna sie wiele nauczyć i dokladnie dowiedzieć dlaczego wegle na noc. Autorka wiele lat wspólpracuje z mistrzami świata europy polski w kulturystyce
Odpowiedz
#4
Kazdy organizm jest inny.. trzeba wszystko testować i znalesc to co dla danej osoby jest najlepsze.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości