Witamy na stronie - Ciemna Stron Mocy, niech moc będzie z Tobą!
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Share Thread:
Trening na siłowni nie zmienia kobiety w Schwarzeneggera!
#1
Trening na siłowni nie zmienia kobiety w Schwarzeneggera!





[Obrazek: b4ac0b6086586e1438054cbfc040f787.jpg]




W Schwarzeneggera zmieniały się dziewczynki w NRD, faszerowane farmakologią od 12-14 roku życia. Był to głównie oral-turinabol - (pochodna metylowanego testosteronu, designer drug - zmodyfikowany metanabol) - czyli nic innego jak męski, cholernie silny androgen. Niektóre zawodniczki z NRD brały więcej testosteronu niż panowie! Rocznie w pchnięciu kulą panie brały (średnio) szokującą ilość 3,6 grama (grama!!!) sterydów anaboliczno-androgennych. Dla porównania panowie z ciężkich kategorii w ciężarach stosowali powyżej 10 g SAA, rocznie. Aby uświadomić o czym mówię - jedna tabletka metanabolu czy oral-turinabolu ma np. 10 mg. 100 tabletek to 1 gram. Czyli niektóre panie w NRD brały więcej niż 360 tabletek męskich hormonów. Wystarczyłoby na codzienną "suplementację". Mężczyzna produkuje naturalnie ok 50 mg testosteronu tygodniowo, MAKSYMALNIE, średnio mniej. Kobieta na wspomaganiu dostarcza lekko licząc ponad 70 mg hormonu tygodniowo!





seksowna, silna kobieta, LONE NORAS. Bieganie, trening siłowy + duże ciężary = ciężka praca.










"Będziesz chodziła na siłownię, zamienisz się w monstrum, pełne pękatych mięśni".

Jest to bardzo mocno zakorzeniony i równie szkodliwy mit. Wielu trenujących na siłowni mężczyzn zabrania swoim kobietom treningu siłowego. Panie również się obawiają ciężkich ćwiczeń siłowych ze względu na "przerost tkanki mięśniowej", "upodobnienie się do mężczyzny". Nie ma bardziej absurdalnego mitu. Kobieta ma w organizmie głównie żeńskie hormony płciowe, gdyż w odróżnieniu od mężczyzny nie posiada jąder (które produkują testosteron u "płci brzydkiej"; a ściślej rzecz ujmując testosteron u mężczyzn produkują głównie komórki śródmiąższowe jąder – Leydiga). Z tego powodu ilość najważniejszego hormonu anabolicznego i androgennego jest u kobiet znikoma (u nich produkcja androgenów przebiega wyłącznie w nadnerczach; są to testosteron, DHEA, androstendion; dodatkowo nadnercza produkują niewielkie ilości estrogenów i progesteronu). [ Źródło: „Fizjologia człowieka z elementami fizjologii stosowanej i klinicznej”. Władysław Z. Traczyk, Andrzej Trzebski ]

Wniosek który powinien się każdemu nasunąć od razu - z tego powodu kobieta nie może zbudować nadmiernej masy mięśniowej i upodobnić się do mężczyzny. Tylko zewnętrzne podawanie hormonów (sterydy anaboliczne np. testosteron i jego pochodne) mogłoby spowodować nadmierny przerost masy mięśniowej u kobiety (i wirylizację; charakterystyczny dla „koksujących” pań jest przerost łechtaczki, owłosienie, obniżenie głosu – maskulinizacja; działanie androgenne).






FILM: tak wygląda kobieta faszerująca się farmakologią od 18 roku życia. Bez potężnych dawek androgenów NIGDY nie będziesz tak wyglądała.




KOBIETA PO WIELOLETNIEJ KURACJI STERYDAMI ANABOLICZNO-ANDROGENNYMI














Zbudowanie masy mięśniowej jest największym sprzymierzeńcem w walce z tkanką tłuszczową (szczególnie u kobiet!) Im więcej masz mięśni, tym szybciej spalasz tłuszcz. Tkanka mięśniowa zwiększa metabolizm spoczynkowy (REE) – czyli wydatkowanie energii w ciągu dnia. Boisz się „budowania mięśni”? Będziesz o wiele wolniej pozbywać się tłuszczu.




Czy ćwiczenia „zaprojektowane dla pań” działają?

Aerobik?

Steppery?

Rowerki stacjonarne?

Brzuszki?

Maszyny „ginekologiczne”?

Vacu well?

Aeroboxing?

Body pump?

Niestety często intensywność takich treningów jest zbyt mała.





Cytat:
Cytat:W jednym z badań poświęconych treningowi body pump® - po 12 tygodniach obserwacji nie stwierdzono zmian w ilości tkanki tłuszczowej i wadze ciała u badanych, dodatkowo próg mleczanowy nie przesunął się (co oznacza BRAK wzrostu wydolności fizycznej)! Stwierdzono tylko wzrost siły i zmniejszenie stresu metabolicznego podczas treningu dolnej części ciała (co da każdy trening siłowy, oparty np. o przysiady czy wykroki). Stosowanie podobnych programów i ich sens pozostawiam więc każdemu do przemyślenia. Dodatkowo body pump® nie wpłynął na polepszenie szybkości biegu (przy tzw. progu mleczanowym)
Więcej: Improvements in metabolic and neuromuscular fitness after 12-week bodypump® training.




Przy regularnej pracy w strefie tlenowej następuje adaptacja organizmu. Po pewnym czasie należy zwiększyć intensywność (np. zastosować trening interwałowy). Możesz codziennie spacerować i nie schudniesz zbyt wiele. Jakby tego było mało – nawet biegacze pokonujący ponad 68 km tygodniowo z roku na rok byli coraz ... grubsi. Chudły tylko osoby które zmieniały tempo i czas trwania wysiłku (np. formy treningu interwałowego). Dużo skuteczniejsza metoda od „jednostajnego cardio” to treningi mieszane np. crossfit – aeroby + interwały + trening siłowy - . Niestety najskuteczniejsze treningi siłowe (np. FBW, split) nie są przez panie stosowane. Zamiast tego wybierają łatwą drogę, oszukiwania siebie, ćwicząc z minimalnym obciążeniem (np. body pump, magic bar i inne wynalazki fitness). Wszystkie nowe „odkrycia” są najlepszym przykładem nieskutecznej koncepcji, stworzonej dla kobiet którym nie chce się ciężko trenować. Zbyt mały ciężar zastosowany w tych ćwiczeniach w żaden sposób nie stymuluje organizmu (układu nerwowego i mięśni) aby wywołać efekt redukcji tłuszczu. Możecie, drogie panie, pracowicie wykonywać wspaniałe układy ćwiczeń z maleńkimi, kolorowymi sztangielkami – ale to nie droga do osiągnięcia czegokolwiek. Podobnie ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała (przysiady, pompki, brzuszki – nie dadzą w dłuższym horyzoncie czasowym efektu treningowego).



Najlepsze ćwiczenia na ujędrnienie, wyszczuplenie i poprawę sylwetki to ... przysiady ze sztangą – na wolnym ciężarze (pośladki, przednia część uda, prostowniki, brzuch), martwy ciąg na prostych nogach / RDL (tylna część uda, pośladki, prostowniki grzbietu) oraz wiosłowanie i podciąganie na drążku. Ile pań je wykonuje?

Podejrzewam, że jedna, jedyna sesja ciężkiego treningu siłowego (Jak ułożyć taki trening? Czytaj mit ósmy) po której kobieta wykonałaby 20-30 minut aerobów dałaby więcej niż kilka treningów i zabiegów opisanych wyżej.

Z tego powodu większość pań posiada niewłaściwe proporcje tkanki mięśniowej do tłuszczowej. Przeważa ta druga. Kobieta powinna ćwiczyć tak samo jak mężczyzna. Ciężkie treningi siłowe, odpowiednio intensywne aeroby oraz interwały.


"Najlepszy jest trening funkcjonalny: maty, piłki szwajcarskie, linki, TRX, treningi Ewy Chodakowskiej i Mel B".




JAK WYGLĄDA SYLWETKA SPORTOWA, A JAK PSEUDO SPORTOWA?

PORÓWNAJ TENDENCYJNE FOTOGRAFIE SILNEJ ZAWODNICZKI (LONE NORAS, po lewej) Z E. CHODAKOWSKĄ (po prawej):





[Obrazek: fitness_vs_kon1.jpg]
[Obrazek: porownanie2.jpg]



U Chodakowskiej aż kłuje w oczy brak mięśni ramion (biceps, triceps), kiepska obręcz barkowa, słabe nogi, plecy i pośladki... Widać "ODWROTNE V" - czyli szeroko na dole (biodra), wąsko na górze (barki) - jest to typowa sylwetka która została odtłuszczona i ... nic więcej. I tak właśnie będziesz wyglądać, jeśli nie zaczniesz trenować siłowo, z dużymi ciężarami. Możesz biegać, skakać, pływać, kopać w powietrze - to wszystko NIE rozbuduje sylwetki, nie poprawi Twojej figury. Lone Noras preferuje ćwiczenia z obciążeniem - dzięki temu wszystkie mięśnie mają pełność i proporcje. Mimo wszystko, panie uważają, że treningi Ewy Ch. są najlepsze, a jej sylwetka wzorcowa (pojawiają się sformułowania typu: niedościgniony wzór). Pozbycie się tłuszczu nie jest żadną sztuką (dieta, aeroby, interwały, farmakologia: beta mimetyki: clenbuterol, efedryna; SAA np. winstrol oraz hormony tarczycy np. T3), wyczyn to dorzucenie do "ramy" mięśni w konsekwencji - zyskanie krągłości pośladków oraz pięknych nóg.





PYTANIA KONTROLNE DLA KOBIET:

- Ile razy podciągniesz się na drążku? (< 3 razy = porażka),
- Ile wykonasz przysiadów z ciężarem większym niż masa ciała, pełnych? (< 1 raz = porażka),
- Ile wykonasz pompek na poręczach, pełnych? (< 5 = porażka),
- A ile razy podniesiesz dwukrotność masy ciała w martwym ciągu? (< 1 raz = porażka),
- Ile zrobisz pompek na kółkach gimnastycznych? (< 3 = porażka),
- Ile wykonasz klasycznych pompek? (< 20 = porażka),
- Jak szybko przebiegniesz 3 km? (> 15 minut = porażka),



Możesz 50 lat trenować z Chodakowską i nie będziesz w stanie zrobić ani jednego podciągnięcia i ani jednego przysiadu z ciężarem... Długofalowo trening "funkcjonalny" kiepsko buduje mięśnie, więc jest ... prawie bezużyteczny dla kobiet. Dlaczego? Czytaj kilka akapitów wcześniej (ponieważ nie spala tłuszczu).

Niestety, badania naukowe nie zostawiają suchej nitki na "treningach funkcjonalnych", piłkach, poduszkach, matach oraz "podskokach bez ciężaru".



Cytat:
Cytat:W najnowszych badaniach naukowych (Norwegia, 2014) [1] wykazano, że ćwiczenia wykonywane na niestabilnej powierzchni są mniej skuteczne dla wzrostu masy mięśniowej (czytaj: w konsekwencji dla redukcji tłuszczu). Dlaczego? Niestabilne podłoże np. w przysiadach bułgarskich (np. jedna noga na ławce lub piłce), zmniejsza angażowanie mięśni prostowników grzbietu oraz mięśni dwugłowych uda, w porównaniu do wykonywanych na stabilnej powierzchni.

W eksperymencie wzięli udział dobrze wytrenowani mężczyźni. Używano ciężaru 6RM (maksimum 6 powtórzeń, z danym obciążeniem). Okazało się, że obciążenie stosowane na niestabilnym podłożu w trakcie przysiadów klasycznych i bułgarskich było mniejsze od 7 do 10%. To nie wszystko - przysiady bułgarskie w większym stopniu angażują mięśnie dwugłowe uda (63-77%) oraz skośne brzucha (58-62%), a mniej angażują mięsień prosty uda (16-21%).

Wnioski?

• praca mięśni docelowych, dla których zaprojektowano ćwiczenia, w wersjach "funkcjonalnych" jest mniejsza (np. m. prosty uda), choć np. pozostałe głowy m. czworogłowego były angażowane w podobnym stopniu (w przysiadach bułgarskich i klasycznych),
• w ćwiczeniach funkcjonalnych stosowany jest także mniejszy ciężar, co zmniejsza efektywność boju (słabsze przyrosty, gorsza redukcja tkanki tłuszczowej w dłuższym horyzoncie czasowym),
• w ćwiczeniach funkcjonalnych rośnie praca mięśni brzucha (np. zewnętrznych, skośnych) oraz m. dwugłowego uda,
• praca mięśni prostych uda jest mniejsza, w przysiadach bułgarskich w porównaniu do klasycznych (od 16 do 21%). Co ciekawe, zastosowana powierzchnia nie miała aż takiego znaczenia dla rekrutacji mięśni prostych, w każdej wersji przysiadów (bułgarskie, klasyczne, na różnych rodzajach powierzchni), za to paradoksalnie, na niestabilnym podłożu praca mięśni prostowników grzbietu i m. dwugłowego uda była mniejsza o 10%,

Podsumowując: jeśli chcesz budować siłę i masę oraz pozbywać się tkanki tłuszczowej - jako pierwszoplanowe ćwiczenie na nogi zastosuj przysiady, z dużymi ciężarami (elitarne zawodniczki trójboju są w stanie podnieść w tym boju kilkukrotność masy ciała). Mniej efektywne będą przysiady na piłkach, z wykorzystaniem TRX, z ciężarem własnego ciała, czy też przysiady bułgarskie. Jest to bardziej ćwiczenie na pośladki i tylny łańcuch funkcjonalny, niż na mięśnie czworogłowe. Przysiady na niestabilnych powierzchniach oznaczają małą pracę mięśni docelowych, wielką walkę ze stabilizacją ciała. Ćwiczenie ma mniejszy sens. Przysiady to prawdopodobnie najcięższy bój wielostawowy, gdzie nawet kobiety podnoszą do 250 kg (w pełnym sprzęcie).

To samo dotyczy wszelkich wariantów wyciskania- sztangą, sztangielkami.

Porównano 3 warianty wyciskania leżąc [2]:
• stabilna powierzchnia - ławka,
• poduszka równoważna,
• piłka szwajcarska (swiss ball),

16 mężczyzn wykonało 3 sesje treningowe oraz 1 eksperymentalną. W losowej kolejności, wykonywali ćwiczenie na 3 powierzchniach. Zbadano elektryczną aktywność mięśni klatki piersiowej, barków, bicepsa, tricepsa, m. prostego brzucha, skośnego brzucha oraz prostowników grzbietu.

W porównaniu do wyciskania na ławce:

• poduszka równoważna oznaczała spadek siły o 7%,
• piłka szwajcarska oznaczała spadek siły o 8%,
• zaangażowanie m. klatki piersiowej spadło o 10% na poduszce równoważnej,
• zaangażowanie m. klatki piersiowej spadło o 19% na piłce szwajcarskiej!
• praca tricepsa zmniejszyła się o 21% na na poduszce równoważnej oraz o 31% na piłce szwajcarskiej!
• nie odnotowano strat dla (nieistotnych) m. dwugłowego ramienia, przedniego aktonu m. naramiennego oraz m. skośnych zewnętrznych brzucha,
Odpowiedz
#2
ta "kobita" po kuracji na filmie masakra, ale czworogłowe uda świetne
Odpowiedz


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dorian Yates - Idealny trening SCREAM 0 2 296 07.11.2019, 11:03
Ostatni post: SCREAM
  Odpowiedź hormonalna na trening interwałowy SCREAM 0 1 155 11.06.2019, 09:35
Ostatni post: SCREAM
  Trening Siłowy dla Kobiet - podstawy KobietaNAbombie 0 1 289 20.06.2018, 21:25
Ostatni post: KobietaNAbombie
  Wysokie dawki sterydów i intensywny trening mogą powodować urazy mięśnia sercowego SCREAM 0 1 602 20.06.2018, 09:41
Ostatni post: SCREAM
  Kobiety i sterydy- Ciemna Strona Mocy. SCREAM 0 2 398 25.03.2018, 13:21
Ostatni post: SCREAM
  Trening po 30 i 40 SCREAM 0 3 608 19.05.2017, 08:14
Ostatni post: SCREAM
  Sterydy i inne środki farmakologiczne używane przez kobiety SCREAM 2 12 931 28.11.2016, 01:34
Ostatni post: fitAyaa
  Cykle Arnolda Schwarzeneggera – dawki metanabolu rzędu 100mg dziennie SCREAM 1 18 702 23.09.2016, 09:14
Ostatni post: SCREAM
  ARNOLD SCHWARZENEGGER- mój pierwszy trening SCREAM 0 4 543 08.06.2016, 10:25
Ostatni post: SCREAM
  Muskularni mężczyźni mają większe szanse na zdobycie kobiety SCREAM 0 3 043 18.01.2016, 11:02
Ostatni post: SCREAM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości