Witamy na stronie - Ciemna Stron Mocy, niech moc będzie z Tobą!
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Share Thread:
Duża masa nie zawsze oznacza niską szybkość oraz ogólny brak sprawności
#1
Duża masa nie zawsze oznacza niską szybkość, ograniczony zakres ruchu oraz ogólny brak sprawności




Jeśli myślisz, że zawodnik ważący ponad 100 kg musi być powolny, nie może „podrapać się po plecach” lub nie jest w stanie biegać – to jest to prawda, ale ... dla osób które są ukierunkowane tylko na budowę niskiej jakości masy (sporo mięśni, ale równie dużo tkanki tłuszczowej). Jeśli obok treningu siłowego – biegasz, pływasz, rozciągasz się, trenujesz sporty walki czy stosujesz treningi interwałowe – możesz zbudować dziesiątki kilogramów masy przy niewielkiej stracie osiągów. Zobacz sobie jak walczą zawodnicy K-1, MMA/vale tudo, tajbokserzy czy zapaśnicy.

ALEKSANDER KARELIN - waży 130 kg przy 1,92 m wzrostu -wybitny zapaśnik, na treningu wykonywał akrobacje niedostępne dla większości ludzi - np. bez wysiłku wskakiwał na kilka ustawionych na sobie skrzyń, wykonywał pady i wielokrotne przewroty, a swoich przeciwników podnosił i rzucał jak szmaciane lalki.



KARELIN zwinna, szybka, 130-kg bestia



SKOK wzwyż ciężarowca





Oczywiście, kulturyści, trójboiści czy strongmani nie mają najmniejszych szans np. w kolarstwie, triatlonie, maratonach, pół-maratonach czy pływaniu długodystansowym. W tych dyscyplinach każdy dodatkowy kilogram masy ciała stanowi balast. Z czasem przedstawiciele dyscyplin wytrzymałościowych pozbywają się większości masy tłuszczowej (używanej na cele energetyczne; jest to także wpływ restrykcyjnej diety) oraz notują duże straty masy mięśniowej.

Przykładowo światowej klasy ciężarowiec Dymitry Klokov – 183 cm wzrostu, waga startowa 105 kg (poza sezonem kilka kg więcej) – wykazuje fenomenalną wytrzymałość np. wykonując obwody sztangowe i składanki crossfit. Wykonał składankę ISABEL (30 x rwanie z ciężarem 102 kg) i znokautował wynikiem mistrza świata w crossfit, Richa Froninga..



KLOKOV CROSSFIT – ISABEL





Jeden z najlepszych zawodników CROSSFIT na ziemi (Rich Froning) w porównaniu do ciężarowców jest dość słaby:
• martwy ciąg 247 kg,
• rwanie 136 kg,
• podrzut 167 kg,
• przysiad ze sztangą 202 kg,

Dane z profilu na games.crossfit.com. Ale jak widać, to mu zupełnie nie przeszkadza być najlepszym w swojej dziedzinie.

Dla porównania KLOKOV:

• martwy ciąg 300 kg (trening, film), max. 335 kg, 280 kg x 10
• rwanie 196 kg (zawody); 206 kg trening,
• podrzut 232 kg (zawody), deklaruje max. 242 kg
• przysiad ze sztangą 10 x 240 kg, max. 325 kg
• przysiad przedni 265 kg (film), max. 280 kg




KLOKOV – martwy ciąg 300 kg





KLOKOV - podrzut 232 kg w wolnym tempie






KLOKOV – 240 kg x 10 w przysiadzie




KLOKOV – wyciskopodrzut i wybicie na nożyce 180 kg

Odpowiedz


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  NADH – siła, masa, wytrzymałość SCREAM 0 1 400 17.09.2019, 11:48
Ostatni post: SCREAM
  Zbyt duża ilość testosteronu zabija szare komórki - dowodzą biochemicy z Uniwersytetu SCREAM 0 2 325 29.06.2018, 11:19
Ostatni post: SCREAM
  Inhibitory aromatazy oraz niedobór testosteronu SCREAM 0 3 034 23.05.2018, 08:07
Ostatni post: SCREAM
  Masa przede wszystkim? SCREAM 0 4 112 02.05.2017, 08:25
Ostatni post: SCREAM
  Okres rozpadu sterydów oraz różnice między różnymi wersjami estrów testosteronu SCREAM 0 5 916 31.01.2017, 11:46
Ostatni post: SCREAM
  Jak i kiedy podawać hormon wzrostu oraz jak przechowywać? SCREAM 0 7 589 16.12.2016, 18:28
Ostatni post: SCREAM
  Glicerol - Wytrzymałość, siła, masa. csm 0 3 871 16.12.2015, 12:25
Ostatni post: csm
  Okres połtrwania środków oraz Czas wykrywania sterydów we krwi SCREAM 1 9 895 26.11.2015, 17:43
Ostatni post: Benchpress
  IGF-1: oraz GH csm 0 5 410 18.05.2015, 00:53
Ostatni post: csm
  Treningiem o niskiej liczbie powtórzeń („na siłę”) można zbudowac dużą masę mięśniową csm 0 15 369 04.05.2015, 12:17
Ostatni post: csm

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości