Witamy na stronie - Ciemna Stron Mocy, niech moc będzie z Tobą!
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Share Thread:
Tłuszcze i węgle
#1
Chociaż tłuszcze pokarmowe dostarczają największa ilość energii spośród wszystkich składników pokarmowych, to jednak nie one są zasadniczym czynnikiem odpowiedzialnym za rozwój masy tłuszczowej ciała. Niekorzystny obraz sylwetki, kształtuje się przede wszystkim pod wpływem zwiększonej aktywności insuliny – hormonu będącego najsilniejszym aktywatorem procesu lipogenezy (syntezy kwasów tłuszczowych) znanym w ludzkim organizmie. Insulina pobudza rozwój tanki tłuszczowej za pomocą wielu mechanizmów. Pod wpływem jej działania dochodzi do bardzo silnego przyrostu tłuszczowej masy ciała w obrębie jamy brzusznej, co wiąże się z poważnymi zaburzeniami metabolicznymi i ryzykiem rozwoju wielu poważnych chorób.

Jak się okazuje jednym z najsilniejszych czynników zwiększających aktywność tego hormonu w ludzkim organizmie są cukry (węglowodany), szczególnie o wysokim indeksie glikemicznym, czyli te, które są bardzo szybko trawione i wchłaniane w przewodzie pokarmowym. Nadkonsumpcja węglowodanów prostych połączona z jednoczesnym przyjmowaniem sterydów najczęściej prowadzi do silnego rozrostu masy tłuszczowej ciała. Jest to szczególnie widoczne wśród osób o endomorficznej budowie ciała. Jeżeli w okresie stosowania sterydów dochodzi do powstawania niekorzystnych zmian w budowie ciała, należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj spożywanych węglowodanów.

Aby skutecznie ustrzec się przed rozrostem tkanki tłuszczowej, w pożywieniu należy ograniczać spożycie jasnego pieczywa, białego ryżu, makaronów, słodyczy, napojów słodzonych oraz soków owocowych. Produkty te mogą być spożywane jedynie w okresie pierwszych godzin po treningu siłowym. Należy pamiętać, że źródłem węglowodanów prostych są także odżywki, dlatego ich spożycie wśród osób ze skłonnością do nadwagi powinno być ściśle kontrolowane.

W przypadku obserwowania niekorzystnych zmian w budowie ciała podczas przyjmowania sterydów, należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj spożywanych cukrów. Wśród węglowodanów powinny dominować cukry o niskim indeksie glikemicznym (gruboziarniste pieczywo, ciemne kasze, niełuskany ryż oraz warzywa).

Należy także pamiętać, że ważny jest nie tylko odpowiedni rodzaj węglowodanów, ale również ogólna ich ilość w diecie. Zbyt duża ich konsumpcja może powodować, iż to właśnie one będą zużywane jako zasadnicze źródło energii. Organizm mając ciągły dopływ łatwo przyswajalnych cukrów nie będzie się trudzić z mobilizacją kwasów tłuszczowych, których metabolizm jest znacznie bardziej skomplikowany. Spożywając znaczne ilości węglowodanów chronimy, po prostu zbędną tkankę tłuszczową, utrudniając tym samym proces redukcji masy ciała.

Nie nie.. brzuchol Ronniego na zdjęciu , to wynik rozrostu flaków ;]


Załączone pliki Obrazki
   
Odpowiedz


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Uwaga na tłuszcze zwierzęce! SCREAM 0 2 653 07.09.2017, 11:33
Ostatni post: SCREAM
  Jedz „węgle” na noc i chudnij SCREAM 0 4 603 27.01.2017, 11:49
Ostatni post: SCREAM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości