Główna Dieta Redukcja czyli co robić aby utrata tłuszczu była jak największa a utrata mięśni jak najmniejsza

Redukcja czyli co robić aby utrata tłuszczu była jak największa a utrata mięśni jak najmniejsza

przez CIEMNA STRONA MOCY
1k wyświetlenia

 

Białka , tłuszcze i węglowodany.

 

Co należy zrobić aby podczas redukcji kiedy spalamy tkankę tłuszczowa , zachować jak najwięcej mięśni? Trzeba przyjmować białko , pewną ilość węglowodanów oraz tłuszczy. Tak tak , tłuszcz w diecie jest niezbędny. Jego brak sprawia , ze organizm może zacząć palić mięśnie , które będą mu służyć jako paliwo. Tłuszcze pomagają również w trawieniu i transportowaniu wszelkich wartości odżywczych do krwiobiegu.Obniżają zły cholesterol . Najlepsze źródła tłuszczy to , orzechy , nasiona, awokado , oliwa z oliwek, olej lniany.

 

Prowadzone były badania , które wykazały to , ze zjadanie np garści migdałów , jest pomocne w spalaniu tkanki tłuszczowej wokół tali. W eksperymencie brały udział dwie grupy. Jednym do diety dodano migdały a drugiej grupie nie. Po okresie 24 tygodni stwierdzono , ze u osób jedzących migdały spalenie fatu było większe o 50% niz w grupie która ich nie jadła.

 

Jak wiadomo tłuszcz jest magazynowany w postaci tkanki tłuszczowej, jeśli organizm dostanie nadwyżkę kaloryczną i jej nie spali. Spożywając pokarmy , należy brać pod uwagę indeks glikemiczny , tzw IG , ponieważ właśnie wartość indeksowa węglowodanów , jest głównym czynnikiem rozstrzygającym o ilości tkanki tłuszczowej w naszym ciele. Większość węglowodanów powinna pochodzić z pokarmów wolno trawionych, takich jak np fasola, warzywa. Jedynie po treningu siłowym , możemy spożyć węglowodany szybko trawione. Np odżywka węglowodanowo białkowa będzie w tym wypadku dobrym rozwiązaniem .Pamiętaj! Wolno trawione węglowodany plus dieta wysoko białkowa skutkuje szybszym spalaniem tkanki tłuszczowej. Czyli takie produkty jak wołowina, drób , jajka , ryby i inne produkty białkowe można jeść bez obaw , ze zwiększymy tkankę tłuszczową

 

 

Cardio

Cardio np bieganie które wykonujemy do około 30-40 minut nie dłużej , ponieważ długie dystanse mogą wpływać negatywnie na naszą masę mięśniowa a dokładnie organizm może zacząć spalać mięśnie. Samo cardio najlepiej wykonywać bezpośrednio po treningu siłowym. Spowoduje to podkręcenie metabolizmu. Zaleca się trening cardio 2-3 razy w tygodniu. Powinniśmy biec dość szybko ale nie za szybko. Tętno ok 150-160.

 

Japońscy naukowcy odkryli , ze spożycie 10g białka serwetkowego przed bieganiem , znacznie lepiej przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej.

 

 

Krótkie przerwy i duże ciężary

Zostało potwierdzone naukowo , ze kulturyści którzy ćwiczą z ciężarem który pozwala na wykonanie 6 powtórzeń w jednej serii , podkręca swój metabolizm bardziej niż osoba która wykonuje 12 powtórzeń. Wychodzi więc na to , ze większy ciężar powoduje większe spalanie tłuszczu. To samo tyczy się przerw między ćwiczeniami. Najlepsza opcja to przerwa 30-60 sekund. Ale i tutaj korzystniej zrobić 40 sekund niż 60. Rożnica w utracie fatu wynosi aż 50%

 

 

Płyny płyny płyny.

Dlaczego należy dużo pić ? Powodów jest wiele. Zazwyczaj łatwiej przekonujemy się do nowych nawyków, jeśli zrozumiemy „po co?”, „dlaczego?”, „co dobrego mamy z tego?”. W jakim celu mamy pić tą wodę podczas wysiłku? Co się dzieje wtedy z naszym „niechcianym” tłuszczykiem?

 

Picie zimnej wody jest wręcz wskazane. Organizm musi ją ogrzać a to powoduje spalenie większej ilości kalorii.Druga sprawa to picie wody podczas treningu w celu schłodzenia organizmu. Tu również spalamy poprzez picie kalorie. Kiedy ćwiczymy i spalamy tkankę tłuszczową, organizm produkuje ciepło. Aby się go teraz pozbyć musi je odtransportować na zewnątrz a do tego potrzebna jest woda. Z 1L potu wydalamy aż 580kcal. Zanim jednak organizm zamieni tłuszcz na ciepło, musi go najpierw przenieść z miejsc magazynowania do miejsc spalania a do tego potrzebny jest sprawny transport z krwią. Kiedy organizm się odwadnia, krew się zagęszcza i tłuszcze przemieszczają się jak w gęstej warzywnej zupie. Woda warunkuje więc sprawniejszy transport. Ale z tą samą krwią wędrują również erytrocyty, które przenoszą tlen potrzebny do spalania tłuszczu. Kiedy erytrocyty muszą to robić w zagęszczonej krwi, tlen dociera znacznie wolniej, co spowalnia spalanie tłuszczu. Jak nie spożywamy wody, mamy też mniejszą zdolność do wysiłku, zatem efektywność naszych treningów jest zdecydowanie słabsza. Pijąc wodę schładzamy nasz organizm, dzięki czemu szybciej pozbywamy się ciepła. To tylko niektóre z ważnych aspektów dotyczących wody.

 

 

Kiedy zaczyna być widoczny efekt redukcji ?

Pierwsze jakieś widoczne efekty w utracie tkanki tłuszczowej , można zauważyć w trzecim tygodniu. Wcześniejszy spadek wagi ciała nie będzie niestety utrata tkanki tłuszczowej. Kiedy zaczynamy głodować, organizm w pierwszej kolejności pozbywa się wody oraz glikogenu z mięśnia.

Powiązane artykuły

Zostaw komentarz