Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PŁATKI OWSIANE...NA MASĘ
#1
PŁATKI OWSIANE...NA MASĘ


Wartość energetyczna w 100 g: 366,00 kcal
Białko w 100 g: 11,90 g
Węglowodany w 100 g: 69,30 g
Tłuszcz w 100 g: 7,20 g

Dodajcie do tego mleko , rodzynki , orzechy a nawet odżywkę białkową tak jak ja to robie i mamy super posiłek np na śniadanie.

Zawierają wszystkie podstawowe składniki pokarmowe: węglowodany, białko, tłuszcze, witaminy, błonnik i sole mineralne. Ziarna owsa pozbawia się łuski, a następnie gniecie, toteż pozostaje w nich cała wartość odżywcza.

Przede wszystkim są skarbnicą minerałów i witamin. 100 g surowych płatków nie ma w ogóle soli, sodu tylko 4 mg, za to aż 350 mg potasu, 54 mg wapnia, 129 mg magnezu, 3,9 mg żelaza, 5mg manganu. Gotowane płatki nie zawierają praktycznie witamin a surowe mają np. 0,462 mg witaminy B1 i 0,151 mg witaminy B2, 0,87 mg witaminy PP i aż 2 mg witaminy E. No i oczywiście błonnik który w 100g surowych płatków występuje w ilości 1,9 g. Poza tym trzeba jeszcze dodać, że płatki zawierają spore ilości cennego cynku o który wcale nie tak łatwo w produktach (maja go 2 razy więcej niż jabłka czy gruszki).

W porównaniu do innych zbóż owies zawiera najwięcej tłuszczu, bo aż 7%. Jednak tłuszcz ten ze względu na swój skład chemiczny jest bardzo cenny, bo zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), których nasz organizm sam nie potrafi wytwarzać. Kwasy te zapobiegają powstawaniu zakrzepów oraz odgrywają dużą rolę w profilaktyce i w leczeniu miażdżycy. Według najnowszych badań naukowych kwas oleinowy, który również zawarty jest w płatkach, chroni przed nowotworami.

Owies pomaga w stabilizacji poziomu cukru we krwi, ma działanie estrogenopodobne i przeciwutleniajace. Zawiera ponadto substancje psychoaktywne, które mogą być pomocne w zwalczaniu uzależnienia od nikotyny i maja działanie przeciwdepresyjne. Naukowcy holenderscy odkryli już 30 lat temu ogromną przeciwcholesterolową siłę owsa. Uważa się, że głównym składnikiem owsa obniżającym poziom cholesterolu jest rozpuszczalny składnik ziarna beta-glukan

Płatki owsiane mają jednak również wady. Zawierają sporo kwasu szczawiowego który sprawia, że są kwasotwórcze. Dlatego należy je jeść często ale w umiarze. Wysokie dawki mogą powodować również wzdęcia i bóle brzucha.


Załączone pliki Obrazki
   


....Bierzesz jak dziecko , wyglądasz jak dziecko...

Właściciel serwisu
CIEMNA STRONA MOCY

http://www.ciemnastronamocy.pl
http://www.facebook.com/pages/Ciemna-Str...e=bookmark
http://www.facebook.com/xSCREAMxx

Odpowiedz
Topic Options
Skocz do:


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dieta na mase , czyli ak zmieścić tyle jedzenia z tych samych produktów SCREAM 0 6 553 09.10.2017, 12:38
Ostatni post: SCREAM
  Jak skutecznie zwiększyć masę ciała? SCREAM 0 3 427 08.03.2017, 10:35
Ostatni post: SCREAM
  Dieta na masę Tomasza Bobrowskiego SCREAM 0 5 677 29.12.2016, 11:22
Ostatni post: SCREAM
  WYZNANIA NATURALNEGO KULTURYSTY.... BRAŁ MASĘ KOKSU... SCREAM 0 10 422 07.10.2016, 12:04
Ostatni post: SCREAM
  Kozieradka na masę ! SCREAM 0 4 604 31.05.2016, 11:09
Ostatni post: SCREAM
  Spożycie kalorii w diecie na masę SCREAM 0 3 911 24.04.2016, 12:12
Ostatni post: SCREAM
  Metanabol na masę ? csm 0 5 737 30.12.2015, 12:30
Ostatni post: csm
  Dieta na mase...3000, 4000, 5000kcal… Jak zmieścić tyle jedzenia csm 0 6 499 14.12.2015, 12:51
Ostatni post: csm
  Spożycie kalorii w diecie na masę SCREAM 0 5 869 09.10.2015, 10:52
Ostatni post: SCREAM
  Treningiem o niskiej liczbie powtórzeń („na siłę”) można zbudowac dużą masę mięśniową csm 0 13 254 04.05.2015, 13:17
Ostatni post: csm



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości