Zaloguj się Nowe konto


Viewing mode Tryb drzewa | Tryb normalny
IGF-1 / IGF-1 LR3
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 


clockposted 22.04.2015, 00:29
Post: #1
Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.04.2015 00:31 przez csm
IGF-1 / IGF-1 LR3





IGF-1 to uniwersalny i najprawdopodobniej najsilniejszy hormon anaboliczny – zatrzymujący białko w mięśniach i powiększający rozmiary muskulatury. Mało tego: IGF-1 pełni funkcję przekaźnika sygnałów od większości hormonów anabolicznych – od somatotropiny, melatoniny oraz żeńskich i męskich hormonów płciowych, takich jak: estradiol, DHEA oraz testosteron i niektóre jego pochodne – steroidy anaboliczno-androgenne. Samodzielnie, bezpośrednio hormony te działają zazwyczaj słabo, pobudzają za to produkcję IGF-u w mięśniach i wątrobie, z której ten przenika do krwi – a z jej obiegiem – dociera do tkanki mięśniowej. Co więcej: IGF-1 przetwarza na sygnały anaboliczne informację o dobrym stanie odżywienia – tak samo zresztą, jak insulina. To tej właściwości zawdzięcza właśnie swoją nazwę: insulin-like growth factor (IGF) – ‘insulinopodobny czynnik wzrostu’. I w końcu: odpowiada w największej mierze za anaboliczną odpowiedź mięśni na ciężki trening siłowy.




Przyjmując syntetyczny IGF, możemy liczyć na efekt insulinopodobny, bo IGF-1 jest w stanie aktywować receptor insulinowy, choć w nieco mniejszym stopniu niż insulina. Skutkuje to zwiększonym transportem glukozy i aminokwasów wewnątrz komórek mięśni szkieletowych, zwiększa syntezę i zatrzymywanie glikogenu wewnątrz komórek oraz nawodnienie komórki i jej rozmiar. Wiąże się z tym gigantyczne uczucie pompy podczas treningów, a także szybkie zwiększenie masy ciała i obwodów w dość krótkim czasie jeżeli spożycie węglowodanów jest wysokie. Efekty insulinopodobne mogą również powodować zmniejszenie poziomu cukru we krwi i doprowadzić do łagodnej hipoglikemii, jeśli podaż węglowodanów jest za niska. Jednak nie jest to hipoglikemia zagrażająca życiu – jak w przypadku zużycia dużej dawki syntetycznej insuliny.




IGF-1 na rynku występuje w kilku postaciach. Pierwsza to czysty rekombinantny IGF-1. Jest to postać mało efektywna, bo czysty peptyd posiada bardzo krótki okres półtrwania w organizmie i po podaży szybko zostaje rozłożony w nerkach i wydalony z moczem. Jego półtrwanie wynosi zaledwie kilka minut. Druga postać to kompleks IGF-1 i białek wiążących IGF-1 – IGFBP3. W takiej postaci występuje syntetyczny IGF-1 dostępny w sieci aptecznej – mekasermina, znana pod nazwą handlową Increlex. IGF-1 LR3 to postać IGF-1, w której kwas glutaminowy został zmieniony na argininę w pozycji 3 i zostało dodane 13 kolejnych aminokwasów. Ta postać również przeciwdziała rozkładowi i wydłuża czas działania peptydu do około 24 godzin.


I tu napotykamy kolejny problem. Jak już pisałem, IGF-1 potrafi stymulować wzrost prawie wszystkich komórek w organizmie człowieka. Używając niezmodyfikowanego IGF-1 i podając peptyd miejscowo (na przykład w trenowany mięsień), unikamy efektów ogólnoustrojowych ze względu na krótki okres życia peptydu. Podając jednak IGF-1 LR3, musimy liczyć na efekty ogólnoustrojowe, z których chyba najbardziej niepożądany to wzrost narządów wewnętrznych i kości. Częściowo ten wpływ można ograniczyć, zwiększając wrażliwość niektórych receptorów na IGF-1 (czyli mocno trenując). Trening zwiększa czujność receptorów w mięśniach szkieletowych – w tym czasie czujność receptorów narządów wewnętrznych pozostaje taka sama. Przyjmując najmniejszą możliwą dawkę IGF-1 LR3, chcemy aktywować większość receptorów właśnie w mięśniach szkieletowych, a nie gdzie indziej. Tak czy inaczej musimy się liczyć z działaniem ogólnoustrojowym w przypadku tego środka. Takich efektów nie można uniknąć i trzeba brać to pod uwagę.




Dawkowanie

Najbardziej polecana dawka to 80mcg dziennie w dawce dzielonej zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. Przykładowo wbijamy rano 20mg w jeden biceps i kolejne 20mcg w drugi biceps i to samo robimy po treningu jesli ćwiczyliśmy dany mięsien. Można to robić w dowolną grupę mięśniowa. Cykl powinien trwać 6-8 tygodni a następnie należy zrobić 30 dni wolnego aby mięsień mógł w spokoju dojrzeć. Jesli masz jakiś mięsien ewidentnie odstający od reszty , to powinieneś właśnie bić w ten mięsień,


Pamiętaj węgle przy IGF wspomagają rozrost i zapobiegają spadkom cukru. Więc bijesz IGF po treningu potem potem dajesz 40 gramów gramów węglowodanów złożonych i 30 prostych . Jeśli po 2 godzinach wyczujesz spadek cukru znowu weź węglowodany.


Załączone pliki Obrazki
   
Odpowiedz cytując ten postQuote




Wiadomości w tym wątku
IGF-1 / IGF-1 LR3 - csm - 22.04.2015 00:29

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Copyright © Ciemnastronamocy.pl 2017 Community Software by MyBB.